Thursday, November 12, 2009

Ber SMS dengan Budak Baru Nak UP

Malam semalam, Aku mendapat satu SMS dari nombor yang tidak dikenali. SMS nya berbunyi " hi, you tengah buat apa tu? ".

Dalam kepala aku, nombor yang tidak dikenali ni selalunya datang dari Eppi budak bengkel kat area2 rumah aku. Pasal dia ni memang terkenal dengan perangai suka tukar nombor telepon. Pasal dia cakap ada selalu Janda muda tergile2 kat dia dalam telepon kata nak *****, aku haram tak percaya. Lagi satu apa jadah pulak si Eppi ni nak hantar SMS yang lenggok lenggoknya seakan awek2 punya SMS.

Jadi aku mengambil keputusan melakukan taktik soal-balas-jawab. aku yakin ni mesti perempuan ni.

Aku reply semula SMS dengan bahasa lebih kurang. " baring2, sapa ni? ada hutang ke?" ayat kena kasi nampak macam samseng sikit. Perempuan lebih tertarik dengan lelaki lelaki samseng ni. Macho.

Kemudian treet..treett!! nada mesej berbunyi. Merdu betul nada polifonik lagu James Blunt ni. Dah jadi macam lagu Jaafar Onn.

" ala you teka la? " dia balas.

Jadah apa nak main teka teka kat dalam SMS ni. Ingat aku ni ada bela Jin yang reti incharged department line telepon apa! Ingat aku keje telekom ape bole trace2 sape yang call.

Aku balas balik " ah tak de masa aku nak teka teka. baik aku teka peraduan silang kata kat Metro. dapat juga hadiah. kalau kat ko, buat bil bulan2 aku mahal le". kasi panas sikit. kita orang lelaki jangan melayan sangat. kena main saiko sikit.

Kemudian aku cucuh Dunhill sebatang. Menunggu reaksi SMS tadi dengan Menghembus kepulan kepulan asap rokok dari mulut, pergh macam asap kereta api.Namun dalam kepala aku masih terngiang saat-saat ketika John Terry menanduk masuk gol ketika menentang Manchester malam tadi. Best woo, Puas ati aku.

Dalam sedang asyik aku mencarut kat Pasukan Manchester, lagi sekali nada polifonik henpon aku berbunyi. Perempuan tadi lagi SMS.

"ala I la, Megan Fox" dia balas.

Aku tepuk dahi dengan menggeleng gelengkan kepala.

2 comments: