Friday, December 25, 2009

Petang Tadi Yang Cam Xbest

Petang tadi aku lepak bengkel member aku.. Saje borak pasal unit trust,jual beli umah.. Tengah dok asyik borak2 ngan member aku ni dtg plak satu akak singaporean mencelah..

Akak Sgrian : awak wat unit trust ke??
Aku : Ha'ah..Public Mutual..
Akak Sgrian : Bgs x unit trust ni..?
Aku : Ok.. Sgt ok lagi2 time market tgh elok nie..
Akak Sgrian : Camne return dia?? Awk wat yg mane??
Aku : Return minimum 7% and boleh nmpak after 3 months.. Biasanye unit trust ni for long term.. Maklumlaa investment.. Sy ni more tu islamic punye fund..
Akak : Tp kan ASB lg bgs kn.. bole dpt 13% setahun.....

Oppss... What the hell akak ni cite pasal ASB.. Sejak bile ASB bg dividend 13% ni.. Ko singaporean laa sngal.. Setau aku ASB plg kuat pon 8%-9% jer.. Pastu bole plak akak ni bukak cite forex laa, international investment laa.. Adess akak, lu nak pangkah gua plak.. Sebelum dia hulur bisnes card better aku cabut dulu.. Hahaaaaa...

No comments:

Post a Comment