Thursday, September 10, 2009

Persiapan raya...Perlu Ke?

Bile dah dekat nak raya ni aku tengok masing2 sibuk wat persiapan untuk menyambut raya.Aku tengok budak2 kecik laa yang paling excited sekali..nak itu laa,nak inilah.nak jeles2 tu x bole laa lagipon dulu pon aku pernah gak rase camtu..Tp sekarang ni bile dah keje,duit tu mcm2 nak gune jer.Kadang2 tu ade jer problem2 yg x dijangka yg kadang2 tu menghabiskan duit seipanan kite.Kadang2 tu x terfikir lansung pon pasal persiapan nie..Ape yg ade aku pakai jer..xde nak kecoh2 nak beli baju ape laa,seluar ape laa,tema nak warne apelaa..Janji x bogel time raya tu kire ok laa pada aku..

Persiapan aku tahun ni ala kadar jelah kot.Aku rasa tahun ni baju melayu aku recycle yang tahun lepas punye.Lagipon aku jarang pakai baju melayu tue..So nampak cam baru lagi arr baju tue..Satu lagi sebab cuti raye pon x panjang so xde laa agenda2 atau majlis2 yg perlu dihadiri straight.so baju2 melayu yang aku ade rase2nye cukup utk cover aku beraya kat umah diorang.Nak beli baju baru,duit dah abes plak wat repair kete aku kat bengkel tue..

So conclusionnye, makin besar ni makin xbest laa raya..xde ke ape2 perayaan yang best untuk orang yang macam aku nie..

2 comments: