Thursday, July 23, 2009

Al-Ikhlas Atau Al-Ikhsan

Dok stream/surfing tenet ni mmg boring gile.. Lagi2 kalo ari2 ngadap.. Pergh aku pon dah xtau dah ape lagi yg aku nak cari kat tenet ni. Dah naik tepu dah paler otak aku nie.. Biasanye bukak utube cari anime "Bleach" xpon dgr lagu2 80's.. Kadang2 tu layan gak... Tp malam ni aku dh xtau nak wat ape.. So pk punye pk, aku decide nak tepon member aku ni.. Saje je nak kacau dia tido.. So aku pon dail laa number dia... Kat sini aku just nak highlight jer yg org kalo dh ngantuk kadang2 tu berbual merapu gak..

Dia nye caller ringtone pakai lagu yuna tu...
Dia : Halluuu
Aku: Helloo
Dia: Samekom..
Aku: Waalaikumsalam... Dah nak tido ke??
Dia: Ha'ah dah on de way.. Nak g kdi kasut..
Aku: Ermm, ni nak ajak orang g kdi kasut ni utk ari sabtu ni ke??
xkan tgok pakcik awk sakit pon nak pakai kasut baru??
Dia: Ishh, xdelah adelah sebab org nak g kdi kasut...
Aku: Ape sebab dia??
Dia: Erm ** aribulan *** ni besday mr *(bopren la tu) so igtkan nak belikan dia kasut..
Aku: Owwhh,tapi awat nak beli kasut??
Dia: Kasut yg dia pakai sekarang dh buruk laa.. Temankan orang cari nanti eyh..
Aku: Boleh2, tapi nak cari kasut camne?? Bajet bape?
Dia: Bajet dalam RM*** (rahsiakan nilai xmo bagitau nanti dia riak)
Aku: Kalau style org Converse atau Vans jer.. Tapi murah jer..
Dia: Nanti teman g butik Al-Ikhlas laa.. kite tgk.. Igt nak cari adidas nye snickers ke..
Aku: Al-Ikhlas?? Kenape nak kene bace surah Al-Ikhlas??
Dia: Bukan laa, xkan awk xtau kot.. Butik sukan tu kn name dia Al-Ikhlas..
Aku: Ermm..bukan ke butik tu nama dia Al-Ikhsan....
Dia: Eyh ye ke?? Bukan Al-Ikhlas ke... (Sambil gelak2 tawar cover bengang)

(Perbualan ni x 100% same mcm ape yg aku borak ngan dia, aku olah sket ayat2 tu utk bg korang mudah paham tp nak dekat same laa ayat2 tue..)

p/s: hehehe, kalo bace bodo jer mmg xrase kelakar.. Tp alo korang dengar perbualan ni,korang pon mesti gelak punye.. Konfiden beb kate butik tu Al-Ikhlas. Pada tuan empunya badan tu sori eyh..huhu xbley handle laa..

Kepada cik ****** cube tgk signboard butik tu.. Hope next time x salah sebut lagi ye.. Hehe kat sini orang susun 10 jari memohon maaf andai awk terasa hati..

No comments:

Post a Comment