Friday, July 24, 2009

Kehidupan Yang Sempurna

Kadang2 tue aku terasa sangat kecil dibandingkan dengan kawan2 aku yang kat luar sane.. Diorang semua berjaya dlm kerjaya masing2 sedangkan aku ni masih lagi terperuk jadi kuli membanting tulang 4 kerat aku kepada manusia mata sepet..

Kadang2 tu aku menyesal kenapa aku x belajar bersungguh2 time kat universiti petronas dulu.. kalau aku belajar betul2, x laa aku kene dropout.. So bile dh dropout, aku terpakse merangkak perlahan2 utk menuju kesempurnaan hidup yang selama ini aku dambakan..

Mula2 tu aku mmg berfikiran negatif tentang org yg x berpelajaran mampu mengatasi mereka yg mempunyai segulung ijazah,master mahupon PHD. Tapi setelah aku mengenali erti kehidupan baru aku sedar bahawa mereka yg belajar di institusi pengajian tinggi untuk mendapatkan segulung ijazah sebenarnye awal2 lagi telah menempah utk bekerja makan gaji. Org2 yg yg kurang berpelajaran seperti aku ni sentiasa mencari peluang2 utk mengubah kehidupan agar kami semua mampu utk mengatasi darjat mereka2 yg berpelajaran tinggi.

Aku mengenali 2 individu nie yg pada aku mereka ni same seperti aku, tidak berpelajaran tinggi tetapi mereka sgt berjaya. Melihat kejayaan mereka ni sedikit sebanyak memberikan aku motivasi dan menguatkan semangat aku aku mengejar kesempurnaan di dalam hidup ini. Sebenarnye segala kejadian di atas muka bumi ini terdapat hikmah yg besar disebaliknye.. Subhanallah..

No comments:

Post a Comment