Friday, August 21, 2009

Nak Pose Pon Ade Tag Ke?

5 perkara yang anda suka tentang bulan puasa :
- bln utk kumpul byk pahala
- bln utk aku aku dietkan diri aku
- ade solat terawikh
- byk mknan kt bazar2 tp aku xsuke g sgt pun...hihi
- mesti ade bunyi mercun/bunge api punye....

5 perkara yang best masa bulan puasa :
- time berbuka ngan family
- bole jimat duit sbb xyah g lunch (boleh wat beli mercun)
- ade bazaar ramadhan
- aku kompem tolong mak aku wat kerepek pisang nanti
- terawikh beb..spesel..bln2 lain mane ade
..
5 jenis makanan/minuman yang wajib ade masa berbuka puasa :
- kurma pembatal pose..
- nasi tu juadah utama...
- msti wt air teh o ngan air suam...
- kuih-kuih dr jiran,angkut kt bazaar
- pencuci mulut (buah2an)
..
5 perkara yang wajib anda lakukan sebelum berpuasa :
- niat tu mesti di betolkn
- mintak maaf ngan mak ayah, adek beradek n kawan2
- siap2 bgn sahur...
- mkn sikit..kalo mkn byk kompem esok lpr..
- wish kt mmber2 Selamat Bpose
..
5 cerita best/xbest puasa anda :
- dolu2 kalo pose penuh kompem duit raye byk..
- buke n sahur dgn famly
- g terawih laa beb
- time g bazaar,bole tgk mcm2 ragam org berpose
- rajin tlg mak aku wat kueh tp sgt x rajin time kene mengemas rumah..
..
5 orang yang tepaksa bocorkan rahsia puasa diorang :
- xde kot..

p/s:kepada sape2 yang kenal aku..aku susun 10 jari aku ni utk mintak maaf atas ape2 salah aku kat korang.. Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak.Semoga Ramadhan yang anda tempuhi sume membawa byk keberkatan..

No comments:

Post a Comment