Friday, June 19, 2009

Dulu-Dulu Tingkatan 5 : Aku Sememangnya Jahat

Kalau diingat balik time aku ni form5 dulu..Pergh terasa nak patah balik aku xmo masuk sekolah teknik.Macam gampang bile aku masuk sekolah teknik.Konon2 dari nerd berubah jadi setan haprak ngan geng2 sekepala aku kat sane.Macam2 kes aku t'libat tp nasib baik laa cikgu disiplin aku tu kamcing ngan aku.Biasalah kan, cikgu disiplin kompem kamcing ngan budak2 setan ni..

So teringat aku satu ari tu, ari jumaat x silap aku.Dahla kene pakai baju melayu putih siap samping plak tu (ade orang sebut sampin).Aritu macam biasa pagi2 aku merempit dulu ngan member aku on the way gi skolah tu (dahla pakai baju melayu lagi nak merempit.Dah macam beruk kongkang dah).Tup tup tgh layan,ujan plak...Aiseh gangguan teknikal betol laa, lansung terus stop kat bawah flyover,kitorang port kat situ.Baju basah lencun,jarang plak tu..Nampak body aku yang seksi.Masa tu badan sedap lagi(atlit la katakan) x macam sekarang ni.Aku usya jam "Boy London" aku yg bole tukar2 kaler ikut suhu tu dah pukul 8.45pg.Perghh dah stok lambat ni tapi selamba dok bawah flyover tu siap kene sepam dua isap rokok.

Abes je aku terus gerak gi skolah, ujan pon kesian kat kitorang so berenti la dia.Smpai kat skolah park moto kat sebelah umah staf skolah kene. Tengok adelaa lagi 2-3 orang budak2 setan cam aku ni tgh port kat sane.Biasanye jumaat pagi ni kene gi surau tp time tu mmg stok setan gile2 punye port la situ sampai bajet2 budak2 nerd lain masuk kelas.

Dan-dan aku nak masuk skolah tu bole plak kete Mak Wan (panggilan utk pengetua aku) gampang ni lalu kat situ plak.Aiseh kantoi plak.Lintang pukang budak2 aku lari masuk semak tinggalkan aku terkebil2 kat situ sbb x sempat nak lari.
"Abah koranglaa tinggalkan aku kat sini"
Turun kete dia x cakap byk, lempangan maut sedas hinggap kat pipi aku yang gebu ni.Berdesing sat telinga aku..Pastu dengar suara dia yg ala2 pembaca berita tb3 (konon laa - saje je aku up dia)
"waktu recess nanti jumpa saya"
Wow,berderau darah.Tapi dah nama budak setan kan kene la cool.Hahahaaaa aku x takut laa ngan ko pengetua gampang.

Mase time rehat tu budak semua lari2 gi kantin.macam gampang aku tengok diorang lari.Rase nak sepak je sekor2.Arini aku x makan,aku terus gi bilik pengetua (jalan ala2 mafia - ikut rentak lagu godfather).Ketuk pintu n terus masuk.Dia pon start bagi ceramah free kat aku yang sememangnye merimaskan aku.Aku xdengar pon ape yg dia cakap,aku wat derk jer (haha padan muke ko cakap sorang2).Last2 yg aku dgr dia suroh aku jumpe cikgu disiplin.dalam ati aku kate
"yes,ko suroh aku jumpe cikgu disiplin??haha selamat laa aku"

Jumpe2 cikgu disiplin soklan pertama dia tanye kat aku...
"ape kes??"
"biasalah chekgu,masuk lambat"
"ye ke masuk lmbat?ko ngepam skali kn..so ko nak aku denda ape ni?"
"biasalah chekgu..ape2 laa chekgu, janji x menyeksa jiwa dan raga saya"
"dah2,ko berlakon je kutip2 sampah dalan parit tu.pastu wat2 cam ko terseksa ngan disiplin yg aku bagi kat ko ok"
"orait chekgu,cayalah"

kehkehkeh...Mak Wan,aku xtakot ngan ko.Chekgu disiplin pon kamcing ngan aku..Tapi tahap kesetanan aku ni bukan sampai situ jer.Aku pernah gaduh besar ngan budak sekolah sebelah sampai jadi kes polis.Tapi aku dengan liciknye berjaya untuk tidak dilibatkan dalam kes ni.hahahaa

2 comments: